Endodoncja (leczenie kanałowe)

pacjentka podczas zabiegu stomatologicznego

Czym jest endodoncja?

Endodoncja – czyli leczenie kanałowe – to metoda leczenia zębów z infekcjami miazgi. Jeszcze niedawno w sytuacjach takich u pacjentów przeprowadzano ekstrakcje, zaś leczenie endodontyczne pozwala ratować zęby z zainfekowaną miazgą. W Baltic Ortho Clinic oferujemy pacjentom leczenie endodontyczne pod mikroskopem – bardziej skuteczne, precyzyjne i bezpieczne.

Miazga to bardzo silnie unerwiona tkanka, która wypełnia komorę i kanały zębów od wewnątrz. Jeśli na skutek różnych czynników – np. głębokiej próchnicy albo urazu mechanicznego – miazga ulegnie zainfekowaniu przez bakterie, jej objętość staje się większa, co powoduje ucisk na znajdujące się w niej nerwy. Pacjent odczuwa to jako bardzo silny, przenikliwy ból, niejednokrotnie uniemożliwiający normalne funkcjonowanie.

Jeszcze kilka-kilkanaście lat temu zęby z infekcjami miazgi najczęściej kwalifikowano do usunięcia. Teraz jednak można je skutecznie leczyć – pozwala na to nowoczesna endodoncja, czyli leczenie kanałowe.

Do niedawna leczenie kanałowe wymagało od pacjenta kilku wizyt w gabinecie stomatologicznym. Konieczna była dowiem dewitalizacja (czyli zatrucie) miazgi zębowej, jej usunięcie z kanałów korzeniowych, dokładnie ich oczyszczenie, zdezynfekowanie oraz wypełnienie. Ze względu na fakt, że kanały korzeniowe bywają zbudowane bardzo różnie, położone są w trudno dostępnych miejscach i miewają nietypowe odgałęzienia, „tradycyjne” leczenie endodontyczne niejednokrotnie było dla stomatologa sporym wyzwaniem, obarczonym ryzykiem powikłań i błędów.

Współczesna endodoncja korzysta jednak ze wszystkich możliwych zdobyczy technologicznych. Jedną z nich są specjalistyczne mikroskopy, które pozwalają dentyście na pracę w kilkukrotnym powiększeniu. Endodoncja mikroskopowa znajduje się w ofercie naszej Baltic Ortho Clinic, a jej zastosowanie niesie ze sobą wiele korzyści dla pacjentów!

• Praca w powiększeniu zapewnia lekarzowi o wiele lepszą widoczność pola zabiegowego. Może on bardzo precyzyjnie usunąć zainfekowaną miazgę, oczyścić i wypełnić kanały korzeniowe.
  • Endodoncja mikroskopowa to niższe ryzyko powikłań. Dzięki zastosowaniu mikroskopów mniejsze jest ryzyko perforacji ściany kanału albo pozostawienia w jego wnętrzu fragmentu ułamanego narzędzia.
  • W zdecydowanej większości przypadków leczenie endodontyczne pod mikroskopem przeprowadzić można na jednej wizycie. Dla pacjenta to oszczędność czasu i większa wygoda!

Endodoncja mikroskopowa
w Baltic Ortho Clinic

W Baltic Ortho Clinic oferujemy pacjentom leczenie endodontyczne pod mikroskopem wykonywane przez doświadczonych specjalistów. Jak wyglądają poszczególne etapy leczenia?

Diagnostyka

Mikroskopowe leczenie endodontyczne zawsze poprzedzone jest precyzyjną diagnostyką. Stomatolog wykonuje u pacjenta podstawowe badanie jamy ustnej, a także zleca diagnostykę RTG. Jest to niezbędne, by ocenić stan zęba i tkanek okołowierzchołkowych, a także określić liczbę i położenie kanałów korzeniowych, wykryć ich ewentualne odgałęzienia, anomalie anatomiczne itp.
pacjentka podczas zabiegu stomatologicznego
piękne zęby po naszych zabiegach

Znieczulenie

W Baltic Ortho Clinic przykładamy ogromną wagę do tego, by każda procedura była dla pacjenta bezbolesna i jak najmniej stresująca. Stosujemy więc najnowocześniejsze, skuteczne metody znieczulania – w przypadku leczenia kanałowego wystarczające są znieczulenia miejscowe: przewodowe lub śródwięzadłowe.

Opracowanie kanałów

Po znieczuleniu stomatolog może przejść do zasadniczego leczenia kanałowego. Otwiera on komorę zęba i korzystając z powiększenia zapewnianego przez mikroskop przy użyciu specjalistycznych narzędzi usuwa zmienioną chorobowo miazgę, dokładnie dezynfekuje kanały na całej ich długości oraz wypełnia gutaperką.

zęby po wybielaniu

Odbudowa korony

Po opracowaniu kanałów stomatolog odbudowuje koronę zęba – dzięki temu ząb zachowuje pełną funkcjonalność i estetyczny wygląd.

Wizyta w Baltic Ortho Clinic

Pacjentów zainteresowanych nowoczesnym mikroskopowym leczeniem endodontycznym zapraszamy do naszej Baltic Ortho Clinic! Pracujemy z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu, a całość terapii prowadzi wysoko wykwalifikowany, doświadczony specjalista. Zadzwoń lub napisz do nas i umów się na wizytę!